T: 0264 592081
email
  • Home
    • Misiunea şcolii
    • Viziunea şcolii
    • Echipa managerială
    • Comisii
    • Galerie foto
  • Repere istorice
    • Scurt istoric
    • Dr. Iulian Pop
  • Proiecte
    • Proiect POSDRU
      • Prezentarea proiectului POSDRU
      • Poze din activitate
    • Erasmus +
      • Informaţii generale
    • SGL – R.O.S.E.
      • Despre proiect
      • Grup ţintă
      • Achiziţii
  • Informații
    • Oferta educațională 2017-2018
    • Orar
    • Regulament intern
    • Secretariat
    • Resurse
      • Resurse educaţionale
      • Resurse materiale
      • Resurse umane
  • Realizări
    • Promovabilitate BAC
    • Școala altfel
    • Activităţi cu elevii
    • Olimpiade şi concursuri 2016 – 2017
    • Competiţii sportive 2016 – 2017
    • Firme de exerciţiu
    • Parteneriate educaţionale
    • Consiliul elevilor
    • Revistele şcolii
  • Consilier școlar
    • Activitatea cabinetului
      • Orar cabinet
      • Consilierea psihologică în şcoală
      • Informare şi orientare privind cariera
      • Poze cabinet
    • Recomandări
      • Cărţi
      • Linkuri
      • Filme motivaţionale
    • Energizante pentru suflet
    • Articole consilier şcolar
    • Poze activităţi educative
  • Mediator școlar
    • Rolul Mediatorului şcolar
    • Proiecte în derulare
  • Contact

Consiliul elevilor

 

 

Istoric

 

Consiliul elevilor este activ in scoala noastra incepand cu anul scolar 2010-2011 si au fost alesi urmatorii elevi:
Anul scolar 2010/2011 – Enesel Radu;
Anul scolar 2011/2012 – Maris Alexandra;
Anul scolar 2012 /2013 – Veresezan Marian;
Anul scolar 2013/2014 – Puiu Rodica

Anul Scolar 2014/2015 – Marchis Dragos

Anul scolar 2015/2016 – Fertea Beatrice

Anul scolar 2016/2017 – Morar Monica

Anul scolar 2017/2018 – Şerdean Rareş 

 

 

Regulament de functionare

 

REGULAMENTUL CONSILIULUI ŞCOLAR AL ELEVILOR (CŞE)

_______________2017 – 2018_________________

  • Dispoziţii generale

 

În fiecare unitate de învăţământ de stat şi particular, se constituie Consiliul Şcolar al Elevilor (CŞE) format din liderii elevilor de la fiecare clasă, aleşi în mod democratic.

CŞE este o organizaţie a elevilor din sistemul de învăţământ preuniversitar care vine în sprijinul elevilor unităţii de învăţământ pe care o reprezintă.

Calitatea de membru al CŞE se dobândeşte prin vot democratic în cadrul fiecărei clase. Fiecare membru al CŞE reprezintă nu doar interesele clasei din care provine, ci interesele tuturor elevilor din şcoală.

CŞE îşi desemnează reprezentantul, elev în clasele IX – XII, pentru a participa ca membru de drept la şedinţele Consiliului de Administraţie al unităţii, cu drept de contrasemnare în probleme care îi privesc pe elevi.

 

  • Strategia constituirii CŞE

La începutul anului şcolar, consilierul educativ si unitatea de învăţământ va asigura suportul informativ diriginţilor cu privire la procesul de desfăşurare a alegerilor reprezentaţilor claselor (XI-XII).

 

 

Procedura alegerilor pentru  biroul executiv CŞE

Se aleg şefii claselor la începutul anului şcolar  (20 OCTOMBRIE-01 NOIEMBRIE, perioadă care poate fi modificată prin ordin de la MECTS sau ISJ Arad)

Preşedintele CŞE este ales prin vot direct şi secret de către toţi elevii unităţii de învăţământ. Şefii claselor a XII-a sau a XIII-a nu pot candida pentru funcţia de Preşedinte CŞE. În funcţie de numărul de elevi din unitatea de învăţamânt pot fi aleşi unul sau mai mulţi vicepresedinţi.

Vicepreşedinţii vor fi aleşi ca urmare a obţinerii locurilor doi/trei la alegeri. În cazuri speciale, de exemplu, în cazul existenţei a doar doi candidaţi la alegerile pentru funcţia de preşedinte CŞE, se organizează ulterior alegeri pentru funcţiile rămase vacante. Aceste alegeri au caracter special, desfăşurându-se pe parcursul unei singure zile şcolare, în cadrul unei şedinţe la care participă doar şefii de clasă sau înlocuitorii acestora. Fiecare reprezentant pe clasă are dreptul la un singur vot direct şi secret.

Candidaturile se depun pe baza unui dosar de candidatură ce trebuie să conţină: Curriculum Vitae al candidatului (în format Europass, model:, plan de activităţi pentru CŞE pe anul şcolar respectiv, scrisoare de motivaţie şi acordul părintelui (pentru validare trebuie să conţină toate aceste documente) şi vor fi centralizate şi validate la nivel naţional. Acest dosar se va depune doar în format electronic, la adresa www.wedu.ro.

Campania electorala propriu – zisă poate dura până în ziua premergătoare alegerilor, inclusiv (se elaborează şi se distribuie afişe,  fluturaşi şi alte materiale specifice campaniei). Campania se va finaliza cu susţinerea candidaturii în faţa întregului colectiv al elevilor din unitatea de învăţământ. Unitatea de învăţământ va pune la dispoziţie resursele necesare organizării alegerilor.

  • Se vor organiza  dezbateri, fiecare candidat va avea un timp special alocat pentru a-şi prezenta programul de candidatură (prin discurs, prezentare Power Point, filmuleţ de prezentare etc.), restul timpului fiind alocat pentru întrebări din public.
  • Alegerile propriu-zise vor fi organizate de către o comisie formată din directorul şcolii/directorul adjunct, consilierul educativ/profesor psiholog, secretar, foşti membrii ai Consiliului care nu mai participă la alegeri.
  • Comisiei  îi vor fi puse la dispoziţie tabelele nominale cu elevii din unitatea de învăţământ. Buletinul de vot va fi acordat sub semnătură. Fiecare elev cu drept de vot (clasele XI-XII) va vota doar pe baza carnetului de elev sau adeverinţei / legitimaţiei de elev vizată la zi.
  • La alegeri TREBUIE să participe observatori externi (membri ai unor ONG-uri, reprezentanţi ai CJE, CNE, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Ministerul Educaţiei etc.)
  • În şcoală va fi organizat un spaţiu special amenajat pentru desfăşurarea alegerilor într-un mod democratic. Votul se realizează pe buletine de vot ştampilate, care vor fi introduse într-o urnă sigilată. Deschiderea urnei şi numărarea voturilor este realizată de Comisia de validare după încheierea procesului de votare.
  • Votul va avea loc pe parcursul unei zile lucrătoare.
  • Doar persoanele care au calitatea de elev al claselor XI-XII au drept de vot.
    • Alegerea aparţine în exclusivitate elevilor. Cadrele didactice nu au drept de vot şi nu se pot împotrivi alegerii elevilor.
    • În cazul în care numărul de voturi este egal, se va relua procesul de vot.
    • Comisia de validare va întocmi un proces-verbal la închiderea alegerilor.

Şedintele CŞE sunt conduse de către preşedinte, iar, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte. Aceştia pot fi asistaţi de către consilierul educativ, la iniţiativa CŞE.

Dacă reprezentantul unei clase nu poate participa la o şedinţă, acesta este înlocuit de un alt coleg, delegat de şeful clasei.

Dacă locul unui membru al CŞE devine vacant, se fac din nou alegeri în clasa din care acesta provine.

Pentru a păstra evidenţa activităţii CŞE din şcoală se alcătuieşte Mapa Consiliului Şcolar al Elevilor. Aceasta conţine:

  • Componenţa CŞE
  • Regulamentul CŞE
  • Agenda întâlnirilor
  • Procesele-verbale ale întâlnirilor
  • Alte documente ce reprezintă iniţiativele CŞE (Rapoarte de activitate, fotografii, proiecte, etc.)

Întrunirile se desfăşoară în mod regulat, conform unui grafic afisat in unitatea de învăţământ.

CŞE funcţionează pe baza unui Regulament propriu aprobat de CJE, anexă la Regulamentul intern al unităţii de învăţământ . CŞE se poate întruni, la nevoie, în şedinţe extraordinare, şi în afara graficului. Agenda întâlnirilor se realizează pe baza sugestiilor venite din partea elevilor, prin intermediul reprezentanţilor lor.

Şedinţele pot avea loc în pauze sau după orele de curs.

CŞE îşi desfăşoară activitatea într-un spaţiu special amenajat în incinta instituţiei de învăţământ, care va pune la dispoziţia CŞE logistica necesară desfăşurării activităţii acestuia (computer, acces la internet, proiector etc.).

 

Atribuţiile Consiliului Şcolar al Elevilor

  • Reprezintă şi apără interesele şi drepturile elevilor la nivelul instituţiei de învăţământ;
  • Asigură comunicarea între elevi şi cadrele didactice;
  • Dezbate propunerile elevilor din şcoală şi elaborează proiecte;
  • Implică elevii în activităţile desfăşurate;
  • Alege modalităţi de a motiva elevii să se implice în activităţi extraşcolare;
  • Se autosesizează privind problemele cu care se confruntă elevii, încercând să găsească soluţii
  • Apără drepturile copilului şi reclamă încălcarea lor ;
  • Contribuie la îmbunătăţirea stării disciplinare a şcolii (absenteismul, abandonul şcolar, delicvenţa juvenilă, etc.);
  • Veghează la respectarea regulamentului de ordine interioară a liceului şi participă la elaborarea lui prin preşedintele Consiliului;
  • Iniţiază, organizează şi desfăşoară activităţi extraşcolare;
  • Sprijină proiectele şi programele educative în care este implicată şcoala;
  • Organizează acţiuni în comunitate (strângere de fonduri pentru copiii cu nevoi speciale, acţiuni pe probleme de mediu etc.);
  • Organizează serbări, evenimente culturale, baluri, concursuri, excursii;
  • Organizează noi alegeri pentru funcţia de preşedinte, dacă CJE semnalează faptul că acesta nu îşi îndeplineşte atribuţiile;

 

 

Consiliul Şcolar al Elevilor are în componenţă următoarele departamente:

  • Consursuri şcolare şi extraşcolare;
  • Cultură, educaţie şi programe şcolare;
  • Sport şi programe de tineret;
  • Mobilitate, informare, formare şi consiliere

 

1.    Concursuri şcolare şi extraşcolare

Acest departament se ocupă de organizarea de concursuri, competiţii, simpozioane pe diverse teme incluse în programa şcolară sau pe domenii ce ţin de activitatea extraşcolară.

2.      Cultură, educaţie si programe şcolare

Departamentul se ocupă de :

–          informarea cu privire la evenimente culturale, oportunităţi pentru elevi, activităţi educative, programe şcolare în curs de desfăşurare;

–          implicarea CŞE în respectiva activitate (eveniment cultural, oportunitate educativă, programe destinate elevilor) prin realizarea de parteneriate între CŞE şi organizatori;

–          organizarea activităţilor specifice, proprii CŞE , în colaborare cu ISJ, Ministerul Educaţiei şi alte instituţii sau ONG-uri de tineret.

3.      Sport şi programe de tineret

Departamentul Sport va dezvolta o strategie de promovare a unei vieţi sănătoase prin activităţi de tipul:

–          campanii de informare;

–          activităţi propriu-zise pentru încurajarea obiceiurilor sănătoase;

–          organizarea de activităţi sportive, competiţii, campionate, etc.

4.      Mobilitate, informare, formare şi consiliere

Acest departament se constituie în cadrul CŞE, pe baza unui parteneriat între instituţia şcolară şi programul european EYCA (de preferat), care oferă următoarele facilităţi:

–          informare :

  • provider informaţie de calitate
  • dezvoltarea unor “jurnalişti de tineret”
  • realizarea de sondaje / aplicarea chestionarelor
  • informarea permanenta asupra oportunitatilor pentru tineret, evenimente culturale, utilitati, evenimente locale, pentru tineret

–          mobilitate – distribuţia cardurilor Euro<26

–          formare de noi lideri, din rândul elevilor, de tineri voluntari care să aduca apoi schimbarea şi în mediul local

–          consiliere – suport informativ şi ajutător elevilor pentru problemele întâmpinate

 

 

CŞE promovează cooperarea, parteneriatul, munca în echipă şi dezvoltarea personală a elevilor

 

 

Membrii CŞE

      Atribuţiile membrilor:

– informarea  colegilor de clasă privind deciziile şi dezbaterile de la  întruniri;

– sustinerea în CŞE, spre dezbatere, a propunerilor colegilor de clasă;

– sesizarea CŞE cu privire la neregularităţile pe care le observă în şcoală;

– propunerea de proiecte;

– participarea la elaborarea şi punerea în aplicare a proiectelor;

– respectarea Regulamentului de ordine interioară a şcolii şi a  Regulamentului CŞE;

– asigurarea legăturii între clasa pe care o reprezintă şi CŞE;

– formularea propunerii de demitere a preşedintelui, vicepreşedintelui sau a secretarului,  în situaţia în care sesizează nereguli, încălcări ale regulamentului sau incompetenţă din partea acestora.

Preşedintele, vicepreşedintele şi secretarul

  • Atribuţii

–          Reprezintă Biroul Executiv al CŞE.

–          Elaborează ordinea de zi şi se asigura de respectarea ei.

–          Păstrează evidenţa proiectelor elaborate şi a iniţiativelor CŞE.

–          Intermediază legătura cu organizaţiile cu care CŞE colaborează.

  • Atribuţiile preşedintelui

–          Conduce întrunirile şi se asigură că discuţiile respectă punctele menţionate pe agenda de lucru.

–          Participă la şedintele Consiliului de Administraţie al Şcolii în cadrul căruia reprezintă interesele elevilor.

–          Asigură  respectarea Regulamentului CŞE.

–          Păstrează ordinea şi disciplina în cadrul şedinţelor CŞE.

–          Reprezintă CŞE la evenimentele la care este invitat.

–          Se consultă cu CŞE înainte de a lua orice hotărâre. Nu ia decizii în numele CŞE sau în nume personal.

–          Reprezintă elevii şcolii în CJE.

–          Comunică CŞE hotărârile luate în cadrul CJE şi veghează la îndeplinirea sarcinilor primite.

–          Verifică periodic actualizarea dosarelor CŞE.

–          Semnează procesele-verbale la sfârşitul şedinţelor.

–          Îndeplineşte şi alte atribuţii şi însărcinări date de CJE.

 

  • Atribuţiile vicepreşedintelui

–          Preia atribuţiile preşedintelui, în cazul în care acesta se află în imposibilitatea de a le îndeplini, şi colaborează cu acesta în privinţa organizării CŞE, implementării şi organizării de proiecte, promovării CŞE.

–          Exercită şi atribuţiile ce îi sunt delegate de către preşedinte sau de CŞE.

  • Atribuţiile secretarului

–          Asigură îndeplinirea procedurilor de convocare a consiliului.

–          Redactează procesele-verbale ale şedinţelor.

–          Semnează procesele verbale ale şedinţelor şi le depune în Mapa CŞE.

–          Actualizează dosarele CŞE.

–          Poate îndeplini şi alte responsabilităţi primite din partea consiliului, preşedintelui sau a vicepreşedintelui.

 

 

Ce sunt departamentele CŞE? La ce folosesc?

 

  • Departamentele din cadrul unui CŞE sunt comisii specializate pe un anumit tip de activitate (Sport, Avocatul Elevului, Mobilitate, informare, formare şi consiliere etc.). Fiecare departament are un director de departament şi membri din CŞE sau din rândul elevilor.

 

 

Cu cine trebuie să conlucreze un CŞE?

 

  • CŞE colaborează cu conducerea unităţii de învăţământ, profesori, autorităţi locale, ONG-uri de tineret, organizaţii care corespund profilului, asociaţiile de părinti.

 

 

Cum se transmite informaţia între CŞE şi elevi?

 

  • Comunicarea este cel mai important lucru într-o echipă. Aşadar, pentru a comunica cu membrii CŞE, se recomandă crearea unui grup de discuţii, unde să poată fi semnalate probleme, şi unde să fie anunţate din timp şedinţele(Yahoo!Groups, Facebook etc.). De asemenea, CŞE TREBUIE SĂ AIBĂ un panou informativ, unde să fie prezentată activitatea şi să fie anunţate viitoarele actiuni. Legătura cu fiecare clasă trebuie ţinută prin membrii CŞE, care au obligaţia să-şi anunţe colegii de fiecare activitate desfăşurată de CŞE şi, de asemenea, să comunice conducerii CŞE fiecare propunere venită din rândul elevilor.

 

 

Cine poate participa la o şedinţă CŞE?

 

  • La şedinţele CŞE participă obligatoriu reprezentantul din fiecare clasă şi membri departamentelor. Cadrele didactice sau alte persoane externe trebuie să aibă acceptul preşedintelui sau vicepreşedintelui CŞE pentru a participa.

 

 

Drepturi

 

  • Activitatea şi prezenţa la şedinţe a fiecărui membru este trecută în Mapa CŞE . La încheierea unui an de activitate cei care au participat activ la şedinţe şi s-au implicat în activităţi primesc diplome şi adeverinţe semnate de către presedintele CŞE şi de directorul  unităţii şcolare.
  • CŞE poate găsi şi alte modalităţi de a-şi recompensa membrii implicaţi (tabere, excursii, premii etc.)

 

Președinte CSE- Şerdean Rareş

Vicepresedinte CSE – Purja Antonia

Secretar – Corpodean Mara

Profesor Coordonator CSE –  CSAZAR Angela

sageti

  • Concurs Regional de Matematica aplicata in Economie – ECOMAT
    • Afiş ECOMAT
    • Invitaţia concursului ECOMAT
    • Prezentarea concursului ECOMAT
    • Fişa de inscriere ECOMAT
    • Programa concursului ECOMAT
    • Regulamentul de organizare

Arhiva

  • blog
  • Noutăţi

Vremea

Cluj-Napoca
April 25, 2018, 1:59 am
Senin
VSV
Senin
11°C
1 m/s
Presiunea: 1020 mb
Umiditate: 87%
Vânt: 1 m/s VSV
Rafale de vânt: 1 m/s
 

© 2013 Colegiul Economic "Iulian Pop" Cluj-Napoca