Proiectul E+A (NOAH) a demarat in 2017 si este rodul colaborarii fructuoase dintre scoala noastra si institutia coordonatoare din Franta (Lycee ” Maurice Ravel”) din cadrul proiectului european anterior, “Nuits Blanches”.
Necesitatea parteneriatului actual, cuprinzand scoli din Bulgaria, Portugalia, Franta si Romania, se incrie cu succes in perspectiva provocarilor contemporane prin abordarea “avant la lettre” a exigentelor ecologice rezultate din interactiunea omului cu animalul si cu mediul inconjurator. Asta e, de altmiteri, si povestea/ecranul de desfasurare a actiunilor si activitatilor proiectului: sa reaseze, prin prioritizare, convietuirea pasnica, sa valorizeze cercetarea stiintifica si culturala care sa permita intelegerea cauzelor care au condus la rupturi relationare, sa (re)stabileasca, prin adaptare, o noua ordine ecologica ca proces inevitabil de civilizatie moderna.
Colegiul Economic “Iulian Pop” s-a angajat cu toate resursele motivationale sa raspunda acestei provocari. Astfel, elevi si profesori sustinuti de conducerea scolii, s-au alaturat, aducandu-si aportul, in spiritul democratiei participative, la elucidarea aspectelor care bruiaza actualmente legatura functionala a omului cu mediul modelator, pentru a ajunge, la finele proiectului, la concluzii pertinente, de ce nu, salvatoare?, indeplinind astfel obiectivele proiectului. Se porneste, asadar, de la axa mitologica, pe linia biblica si istorica a lui Noe si a descendentilor, se puncteaza chestiuni etice si filosofice in decursul vremurilor, se continua pe miza cercetarii stiinfice, toate acestea pentru a face loc premergator demitizarii, rationalizarii, in fond, a rescrierii literare a filmului in intregime, atat cat prevede durata colaborarii parteneriale.
Activitatile proiectului cuprind, pe langa investigatii de tip clasic desfasurate in sala de clasa si iesirea din zona de confort prin cercetare “la fata locului”, individual sau in echipa. Astfel de actiuni au avut deja loc in Romania, Bulgaria si Portugalia. prin intermediul actiunilor de tip C, destinate mobilitatilor cu elevii, stabilite in calendarul programului de parteneriat strategic, iar strategiile de implementare si procedurile normative, reglatoare, au venit pe filiera activitatilor de tip, R (reuniuni transnationale intre cadre didactice), desfasurate in Romania, Franta si Bulgaria. Diversitatea intalnirilor prin lectiile si vizitele tematice aferente, (“Gradina Zmeilor”, din Romania sau “Parcul animalier din Alpi”, Franta, ca sa mentionam doar cateva) au condus pana acum la rescrierea scenariului de film, urmand a fi prezentat anul acesta la Saint-Jean De Luz. Actorii, profesori si elevi au invatat pana acum, poate cea mai utila lectie de umanitate, cea a respectului reciproc, a manifestarii flexibilitatii si tolerantei, a integrarii in marea familie a Europei prin adoptarea valorilor comune.
Rezultatele proiectului, pana in acest punct, sunt vizibile atat la avizierele scolilor cat si pe site-ul proiectului http://erasmusplusanimals.franceserv.eu.